Followers

Tuesday, November 1, 2011

SINOPSIS CINTA DARMIA

Mereka tidak meminta untuk terperangkap dalam ikatan itu. namun andai sudah tersurat takdirnya begitu, sepahit mana pun dia harus menelan. Perjalanan perlu diteruskan.

“aku seorang isteri tanpa hadir dia sang suami. Namun aku masih setia menanti dia datang melafazkan janji. Sampai bila pun aku tak pasti. Tapi saat aku ingin memulakan perjalanan baru, mengapa dia datang menbangkitkan duka yang terpendam. Kelemahanku kau jadikan mainan. Harta kau jadikan taruhan. Mana mungkin aku kembali setelah hati ini teruk kau lukai” - Darmia

“sungguh aku benci pada perempuan yang pernah merobek-robek maruahku. Saat aku lupakan segalanya peristiwa itu kau hadir mengundang amarahku. Namun kelembutan dan kesabaranmu telah mengalihkan rasa sayang yang dulunya kuserahkan kepada sepupumu. Aku terjerat antara dua. Keenggananmu membuatkan aku makin ganas memburu hati yang telah lama aku tinggalkan” - Khairul Amir

“Salah aku kerana terlalu mencintaimu sehingga aku lupa Dia yang menciptakan rasa cinta ini. Aku mencintaimu sepenuh jiwa dan ragaku tapi Allah tidak menganugerahkan cintamu padaku” – Haliza

2 comments:

Unknown said...

terbalik patut post sinopsis br prolog

nita said...

suka novel ni dah lama tunggu.